28 Eylül 2014 Pazar

Hva skal jeg gjøre til neste steg?

27 yaşında bisiklet, 29'unda yüzmeyi öğrendiğim Norveç topraklarında kısmette futbola başlamak da varmış. Her ne kadar futbolu kadın anatomisine yakıştırmasam da sporun zihnimi açtığı kesin ki bloğa yazmak geldi aklıma. İki koşunca bütün damarlarım açıldı sanki :)

Sykkel pâ 27, svømming pâ 29 âr gammel og det var pâ tid â bgynne fotball i dag. Egentlig har jeg tenkte altid at fotball passa ikke hele tatt med dama kropp men det var godt â springe litt, se her jeg har bgyntte â skrive plutselig, ikke verst :)

İlklerimin arasında bu sene Lucas'ın okula başlamasıyla beraber okul sistemini öğrenmek de girdi. Sanki onunla beraber ben de okullu oldum, hergün ödev kontrolü, harf alıştırması ve çantasında sürekli taşıdığı haftalık plana perşembe günleri yazılması gereken gözlem. Okul ve ev arasında kurulan bu dengeyle Lucas ile beraber ben de sanki not alıyorum. Norveç'te neredeyse keyfi olarak okula gitmeme gibi bir durum yok. Yine öğrencinin çantasında taşıdığı küçük izin defterine gitmediği günler için veli neden belirtip imza atıyor. Bir haftayı geçecek durumlarda da özel izin başvurusu yapılıyor. Veli haber vermedikçe de çocuk başkasıyla gönderilmiyor.

Ogsâ jeg har bgyntte â laere meg skole system første gang i âr med Lucas. Jeg har nesten føler meg at jeg bgyntte i skolen, hver dag kjekke gjennom bøkene hans, øve pâ bokstavana og skrive egenvundering om veka. Derfor jeg gleder meg om Lucas sin karakter fordi den er nesten ein speil til meg korleis er jeg en foreldre, tenker jeg! I Norge nesten ingen luksus â ta fri fra skolen, hvis elevar kom ikke skolen foreldra mâ skrive krav pâ det som de har egen melding boka si. Hvis mâ ta fri over en uka du mâ nesten gi melding lenge før. Og sâ lenge foreldre ikke si ifra de sender ikke med andre, godt og tryg..

Lucas'ın sınıfında 22 öğrenci, iki öğretmen ve iki yardımcı var. Bu kadar kontrol altında neredeyse hiçbir öğrenci es geçilmiyor ki kaliteli eğitimin temeli sağlam atılıyor. Yine velinin yazdığı gözlem raporunda haftalık hedef ile ilgili kontrol sorularıyla öğrencinin ne kadar öğrendiği teyid edilip eksik varsa zamanında kapatılıyor.

De har 22 elevar i Lucas sin klasse, to laerar og to asistanter. Sâ lenge de har mange som kontrol pâ elevane laerer mye bedre. Og de har like kontrol pâ den som foreldra skrive egenvundering hvor mye eleven har laert seg.

Geçtiğimiz hafta ben de tesadüf eseri 6. sınıfların dersine girdim yardımcı olarak. Motorik gelişimi geri (konsantre ve not alması geç) iki öğrenciyi gözetmem istendi. Düşünün sadece iki öğrenciye özel asistan. Sınıf öğretmeni kreşten bir velimiz, Danimarkalı kendisi (burda yüzdeye vursak herhalde her beş kişiden biri yurtdışından sanırım) ve eşi de doktor. Gurbet ona da dokunmuş olacak ki ortak konumuz açıldı hemen, ama sonuç aynı hayat işte :)

Jeg har vâre ogsâ en gang i 6. klasse som en asistant. Og hvis noken ikke laerer seg de passer pâ ekstra godt han/hun.

Herşeye rağmen hayatımın en güzel ilki altı sene önce yine bugün olmuştu. Hayatımın mucizesi, hergün hayranlıkla izlediğim oğlum büyüyor ve beni de beraberinde ileriye götürüyor. Yaşınız olmasın sizi yerinizde saydıran, 'başkaları ne der'i çıkarın hayatınızdan, kendinizle tanışın şimdi, dinleyin, deneyin. İlk bisiklet denemlerimde dizlerim morarmıştı düşmekten, kısa mesafe yüzme denemelerimde (havuzda) klorlu su yutmaktan midem ağrımıştı. Ama beynimdeki engeli kaldırmıştım bir kere, başka ne önüme geçebilirdi ki?

Likevel den som beste først opplevelsen min var det seks âr siden ble det i dag. Hver eneste dag han bare vekser og jeg blir meire voksen med han. Âlder mâ ikke bli grense, bare slett den setningen fra livet ditt 'hva andre tenker om meg', bli kjent over sjølv, lytte og prøv! Jeg hadde masse blâ merke pâ kneet mitt da har jeg prøvde sykle, jeg har sveltte mye klor at hadde sâ vondt magen mens jeg svømte første dagene. Men jeg hadde ikke grenser lenger i hodet mitt, hva var det kunne stoppa meg lenger?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder