16 Ekim 2010 Cumartesi

Brunost og ostehøvel (kahverengi peynir ve dilimleyicisi)

Ulkemizdeki peynirlerin tadinin baska hicbiryerde olmadigini belirterek burda tattigim ilginc bir turu sizlere tanitmak isterim: Kahverengi peynir.. Yogun bir sut kremasi tadi olan bu peynirin rengi de kahverengi! Burda satilan bizim tatli simitlere benzeyen kucuk ekmeklere yag surulerek uzerine de bu peynir ve isterseniz recel eklenerek yeniyor genelde. Ya da kizarmis mis gibi bir dilim ekmekle..



Ilk yedigimde hic hoslanmamistim ama simdi favorim ve cok da saglikli. Keci sutuyle de yapilmis cesidi var yediginizde zaten hemen anliyorsunuz. Dilimlemek icin bile ozel bicagi var. Bunu kasar seklindeki beyaz peynir dedikleri peynir icin de kullaniyorlar. Tabi kapagini da unutmamak lazim. Keyiflerine ne kadar duskunler :)


14 yorum:

  1. Merhaba,

    2009 yılının haziran ayından bu yana Norveç'te yaşıyorum. Grimstad'ta... Kahverengi peyniri ilk tattığımda Türkiye'deydim. Eşim armağan olarak getirmişti. Yüzümü buruşturarak yemiştim. Ailem de "sana getirmiş. Biz yersek ayıp olur" falan diyerek geçiştirmişti. Şimdi favorilerim arasında. :))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Uzuntumu belirterek yeni cevap yaziyorum.. Ilginiz icin cok tesekkur ederim! Farkli birisinden yorum almak cok guzel.. Gaupne`den sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ben de bir arkadaşımdan duydum. Berlin'de yaşıyorum ve araştırmama rağmen bulamamıştım. Bugünlerde her yerde karşıma çıkıyordu. Ve aldım.
    Tadı bence değişik ama yoğun. Çok fazla yenmiyor.
    Ama sevdim :)

    YanıtlaSil
  4. Norveçten gelen bir arkadaşım getirmiş açıkçası tadını hiç beğenmedim.

    YanıtlaSil
  5. Evet tadi oldukca yogun ben de ilk geldigimde bir sene yememistim sonra burada `bolle` denilen hafif tatlimsi kucuk ekmeklerle yemeye basladim ve filtre kahve, tadi enfes! Ya da taze ev yapimi ekmek uzeri recelle beraber.. Sanirim her tadin kendine ozgu yeme sekli var, kultur farklilastikca, yemek de farklilasiyor ve yeme yollari ;)

    YanıtlaSil
  6. harika bir bilgi teşekkürler.
    ama resimdeki peynir kavrevengi değil gibi geildi bana. yanılıyormuyum?

    YanıtlaSil
  7. Aslinda direk norvecceden cevirince kahverengi peynir oluyo anlami. Fotograftaki sutlu kahve renginde light olarak geciyor. Krema yogunluguna gore farkli cesitleri var. Keci sutu katkililari daha koyu renkte mesela... Ilginize tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  8. Yakın zamanda Norveç'te bulundum ve gelirken bu peynir ve bıçağından getirdim. Aslında bu peynirler peyniraltı suyundan elde ediliyor. Gayet lezzetli ve kalsiyum açısından zengin. İstanbul'da bulsam alırım.

    YanıtlaSil
  9. Sanırım ticaretine başlasam iyi olacak :-) şaka bi yana denk gelse size ulaştırmak isterdim.

    YanıtlaSil
  10. Oslo'da kaldıgım 2 ay boyunca cok begendiğim ve gelirken free shoptaki Salmon House tan alıp getirdiğim muthiş peynir. Stoklarım bitmek uzere. Ticaretini dusunen varsa ilk alıcı benim:))

    YanıtlaSil
  11. Hay hay Halil bey adınızı yazıyorum listeye :)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bence de. ben de havaalanından aldım. Bıçağı ile beraber almıştım. ancak tam rahat kesilmedi peynir biraz yumuşak kaldı. 10 günde bitti. Bulsam alırım. atıştırmalık olarak Wasa krakerlerle harika oluyor.

    YanıtlaSil
  13. Evet o krakerler burda öğün yerine geçebiliyor, damak tadı alıştı mı insan arıyor gercekten.

    YanıtlaSil
  14. Bu peyniri Türkiye'de sadece bir firmadan aldım.Avrupadan geleni de tattım.Aynı ürünü yapmışlar hatta cevizli,bademli,antep fıstıklı ve tarçınlısını yapıp avrupaya pazarlıyorlarmış.Ben sadesini tadabildim.Kütahya da bir firma ismi Sütümilk ulaşırsanız sorabilirsiniz.Avrupa da ki kadar pahalı olacagını sanmıyorum

    YanıtlaSil