17 Haziran 2015 Çarşamba

Yaza merhaba, olabildigince ve yorgunlugunca..

Yogun gecen bir kisin arkasindan hala yaza kavusamamis olsak da bu hengamede birseyler ogrenebilmek bu senenin kari benim icin. Is, Lucas`in okul-odev takibi, norvecce ve ingilizce dil sinavina calismak, hatta lise ogrencileriyle beraber ders dinlemek, ehliyet kursu vs vs.. Beynim kazan gibi olmusken durulma ve yazma zamani..

Birseyleri yaparken sonuc almadan uzerinde konusmak pek huyum degildir. Simdi cogu bittigi icin bu kis neler yaptigimi anlatabilirim. Hem de belki burda islerin nasil yurudugu hakkinda fikir sahibi olursunuz (meraklilarina). Gecen sene denedigim norvecce ileri dil sinavina bu sene tekrar hazirlandim ve girdim. Yazili bolumden gecmem yeterliymis universiteye devam icin. Aksam 8`den sonra Lucas uyuyunca okuyabildigim kadariyla nisandaki sinava katildim. Bes bolumden olustugunu daha once yazmistim. Ilki okuma-anlama-soru cevaplama, ikincisi 3-4 dk.lik bir konusmayi dinleme ve uzun bir ozet yazma, ucuncusu kompozisyon, dorduncu cumle bosluklarini doldurma ve sonuncu kisa diyaloglar dinleyip soru cevaplama. Bir bolumde fazla dusunup yazmaya vakit bulamadigim icin bu seneki denemem de basarisiz sonuc oldu. Sinav bir butun oldugu icin butun bolumleri yapmaniz gerekiyor. Ek bir saatlik sure hakkimiz oldugunu ve sinav basvurusunda bunu dile getirmemiz gerektigini tesadufen sonradan ogrendim. Burda yeni seyler ogrenmek zamanima mal olsa da seneye yapacagim denemede aklimda olacak. Bergenstest seneye tekrar denenecek..

Ingilizce dil sinavi, tamamladigim hedefler arasinda bu sene. Haftada iki gun nerdeyse butun kis universitenin icinden gecip liseye gittim ve yari yasitlarimla ders dinledim ki neyse ki bu calismam karsiliksiz kalmadi. Her derse icimde belirsiz bir duygu ile girdim cunku ingilizce her zaman bana negatif bir enerji vermistir. Ortaokul yillarimdan kalan kotu bir baslangic diyelim. Ama hep derim ogretmenin enerjisi samimiyeti hep cok onemli. Yasitim ve nerdeyse komsum olan bayanin birgun karsima ogretmenim olarak cikacagini nerden bilebilirdim. Bana cok yardimci oldu ve o cabasi bana gercekten guc verdi. Notum cok yuksek olmasa da bu hedefimi bitirdigim icin hafifim.. Tabi daha cok okumam lazim o ayri..

Ve ehliyet kursu.. Norvec pahaliligi konusunu bu alanda da gosterdi ki azar azar yapabildigim bu hedefimi neredeyse butun seneye yaymak durumunda kaldim. Tabi is ve dersler arasinda ne kadar vaktim olduysa. Ehliyet almak anlaminda evde direksiyona calisip hakiminiz varsa ana dersleri alip yazili sinava girip surus sinavina girebilirsiniz. Ne kadar ince elediklerini anlatmama gerek yok ki surus sinavi bizdeki gibi 10 dk degil 1.5 saat! Sinavda yonetmen arkaya degil tam yaniniza oturup once 2-3 soru ile basliyor ve size sadece gideceginiz yerleri soyluyor tabele okuma, yol hakimiyeti-kontrolu size kalmis. Buyuk bolumunu tamamladigim kursumu yarin misafirim gelecegi ve yakinda tatile gidecegimiz icin simdilik ara veriyorum ama bu hedefimi de 2015 bitmeden bitiricem insallah. Eee cikmamis candan umut kesilmez dimi :)

Uzun bir ara vermemek dilegiyle birkac foto ile simdilik hoscakalin..



Bu yazin sayili gunesli gunlerinden biri..

Ah bu Norvec evleri..

6 Km.den fazla dag tirmanisi, butun sene yeter artik :P

Gectigimiz haftalarda katildigim bayanlar gecesine kisiri da eklemis bulundum. Bir arkadasla kabuska ve bulgur yemegi yapmistik ki kisirdan sonraki tarif musakka oldu :) Hadi bakalim agiz tadiyla yemek yemek bu arkadaslarin da hakki dimi, bilmiyorlarsa ogretmek boynumuzun borcu :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder