22 Ocak 2018 Pazartesi

Fis cekmek

Onceki cumartesi yine kafeyi saat 4`te kapatip hizlica toparladim ortaligi. Yarim saat icinde kapinin onundeydim ki ilk defa bir cumartesi bu kadar hizli bitti isim. Planli is yapmak her zaman insana zaman kazandirir, yerleri bir gun onceden silmistim bu yuzden. Malum hava soguk burda arabayi isit sur derken eve girmem nerdeyse saat 5`i buldu. Bir bucuk saat icinde kapidan cikmam lazim. Birseyler yiyip giyinmeye basladim. Sade siyah bir pantolon, siyah kazak ve butun toplu duran sacimi saldim. Servis etttigim pasta ve yiyecege sacimi eklemenin manasi yok dimi ama! Makyaja gerek yok, hic sevemedim makyaj yapmayi. Kahverengi ayakkabi ve paltomu giyene kadar bir saat gecmisti, azicik oturup ayaklarimi dinlendiresim geldi, oturdum biraz..

Rahatlik batti cok gecmeden kalktim cantami ve telefonumu alip ciktim evden. Arabaya oturup calistirdim kontagi, hafif bir muzikle ciktim yola. Araba ve ehliyet, sonuna kadar bilegimin hakkiyla cok sukur. Direksiyon sinavini ayni gun vermistim de yazili sinavi tam alti kez aldim. Yedi hata yapma hakkin varken ben her seferinde on yapmistim, sonunda benim inadim ustun geldi. Kafede calisabilmek icin de servis kurallari ve kanunlari sinavini da dort kez aldim. Yolda dusunecek cok sey var, tam yarim saat bin turlu detay beynimde kendine yol yapiyor. En cok da Izmir`i dusunuyorum, asure, Cesme, yasananlar, guzel seyler, hatalar, oldugum yer, genclik, cocukluk yillarim, neler neler.. 

Bugunu kendime ayirdim, bu aksami.. Senelerdir gitmeyi isteyip de hep bileti alamadan tukenen yeniyil senfoni konseri. Bu sene gene kacirmistim ki ilanda bir kadin fazla bir bileti oldugunu yazinca aldim hemen. Konser alanina geldigimde tanidik yuz aradim pek yoktu, olsun gerek de yok bu aksam. Gittim oturdum. En on siradan ikinci koltuk. Ilk koltuga yasli bir bey oturdu, o da yanliz gelmis. Bergen Flarmoni Orkestrasi, herkes yerine oturmus sahnede enstrumanlarini ayarliyorlar. Hepsi siyah giyinmis, kimisi genc kimisi oldukca yasli beyaz sacli.. Derken konser basliyor ve ben iki bucuk saat servis disi, insanin bazen kendini dinlemesi ve oylece fisini cekmesi cok da zararli degil... Konfucyus sukuneti muzikte arayin demis.

Derken pazartesi ve saat 07.00 calar saat.. Butun hafta kosturmacasi baslar. Nerden nereye...



3 yorum:

  1. Özlemişim seni burada görmeyi, daha sık gel sevgiler kucak kucak

    YanıtlaSil
  2. Tebrikler cancazım. Güzel gunlerde kullanman dileğiyle. Selamlar.

    YanıtlaSil