24 Ocak 2018 Çarşamba

Merhaba

`Anne sucuk var mi?` diyor sabah sabah :) Yok oglum bitti nerden bulayim demedim tabi `Tamam`dedim ya yaparim. Herhalde bir sekilde yapiliyordur bu. Arastirdim ilk denemem bugundu, komik gorunduler ama bakalim tadi nasil olacak. Allah`tan zahter uzun sure gidiyor da henuz yapmaya kalkismadim. Nerden bulayim karpuz ve kavun cekirdegi! Ya anne olmak ne ilginc birsey insan kendini super kahraman gibi hissediyor (cogunlukla!) herseyi yaparmissin gibi geliyor. Lucas`in agiz aliskanligini unutmamasi guzel. Zahter, sucuk, zeytin, simit favorileri arasinda. Gecen yaz memlekete gidemedik ama onceki yaz son gittigimizde carsidaki kucuk simitciye gidelim o susamli ekmekten yiyelim dedi, sabah kahvaltimizi orda yaptik genelde. Bizimki merakli pek konusmaz izler, bizim memleketteki carsi da tam seyirlik :) Yasli sapkali amcalar, salvarli kadinlar, kendi gibi parlak olmayan guneste yanaklari kizarmis koy cocuklari :) Ve tabi sivemiz, anlamiyo her konusalinali bana soruyor `Anne ananen ne dedi?` :)) 

Tabi Oslo gibi buyuk bir yerde olsam sucuk vs bulunur da biz oldukca kucuk bir yerde yasiyoruz, yani orta capli ama turk marketi bulmak zor. Buraya yazmaya uzun sure firsat bulamadim ama instagramda paylasimlarim devam etti. Burasi cap olarak kucuk ama hacim olarak buyumeye basladi. Cok yillar once buraya gocmen alimi olmus bazi kotu olaylar olmus en sonunda kucuk bir saglik ocaginda bir kiz veci bir sekilde can verince gocmen alimi durdurulmus buraya yerlesenler de yavas yavas cekilmis. Derken iki sene once Suriye`deki olaylar artince tekrar alimlar basladi. Yani ulkemiz uzerinden baslayan akim buralara kadar ulasti. Her sene belirli sayida aile alinacakmis. Ama birden burdaki sayi artmaya basladi. Ve su an yerel sayiya oranla artmaya basladi..

Gectigimiz gunlerde Lucas uzay ve boslugunu isledi dersinde, `Anne biz bu evrende sadece bir pirtiz!` demez mi :) Ay dedim ya nerden cikti bu derken anlatmaya basladi iste dokuz gezegen, biri digerinden su kadar buyuk gunes su kadar defa oburunden buyuk hatta gunesten daha buyuk su var derken kendimi nokta gibi hissettim. O yuzden sanmayin ki gocmenleri kucuk goruyorum ama uygulamada bir eksiklik var, hersey cabuk oluyor. Daha ilk gelenler alismadan uzerine yenileri ekleniyor. 

Gectigimiz yaz yanimda staj yapan bir bayan vardi adi Sahro, uc kiziyla Sudan`dan goc etmis. Cok azimli caliskan biri ve en onemlisi ne istedigini bilen biri. Gecen gun karsilastik dil kursu bitmis, is ariyor. Icim ciz etti cunku burda is bulmak biraz zor. Bazi kursu bitenler Oslo gibi buyuk sehirlere tasiniyor, orasi da kucuk Istanbul olma yolunda. 

Bazilari bir sekilde kendi yoluna bakarken, bazilari devletin verdigi hazir parayla ne oldum delisi olabiliyor, yalanci bahar.. Yilbasindan once birisi geldi ve su anda o bu yolda. Herbiri ayri hikaye, ayri kader. Ama su bir gercek nerede olursan ol aza kanaat getirip, calisip didinen bir yer ediniyor bu hayatta. Umarim burdaki guvenlik de bozulmaz.. 

Tekrar merhaba..

3 yorum:

  1. Merhabalar efendim iyi geceler.

    YanıtlaSil
  2. Devlet çocuk yardımı mı veriyor? Hazır paradan kastınız nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuk yardimi ile beraber hazir bir maas aylik giderleri icin, gocmen olarak geldikleri icin.

      Sil