20 Kasım 2010 Cumartesi

Dun inanilmaz birsey oldu! Gunesi gordum uzun zaman sonra :) Yani uzun zamandir golgeliydi hava. Gunesi gordugune sevinen bir ben degilim sanirim. Komsumuzun bahcesinde birden kardanadamlar belirdi. Allahim o ne sevinc! Saat su an 10.40 civari, yaklasik 2 saat icinde gunes tekrar batacak ve kardanadamlar tekrar kaybolacak..Uuuuuuu esrarengiz seyler oluyo burda! Ya da olanlar benim kafamin icinde :)) Su an ise gidiyorum ben 11`de mesaim baslayacak ama ne zaman bitecek bilmiyorum cunku bugun Norvec kulturu olan Lutefisk gecesi var kafede.. Iste uzun birgun basliyor!


Yol boyunca fotograf mi cektin derseniz cevabim evet olacak. Hava su an -8 derece ve heryerde boyle buzullanmalar var. Kuslar icin koydugum ekmeklerin su an nasil olduklarini soylememe gerek yok sanirim. Acaba bahcedeki kus evine isitici falan mi koysam :/


Turkcesini bulamadim ama Lute bir cesit balik. Iskandinav yemeklerinde onemli bir yer tutuyor ama herkesin agiz tadina pek hitap ettigi soylenemez. Baligi temizlerken elinizde anlayamadiginiz bir tortu birakiyor. Yerken de agzinizda jole gibi kayip duruyor. Bu baligi sevenleri klubu bile var. Iste masa duzenimiz; ozel onluk, peceteleri ve servisi..


Du bakalim ne yaziyor gozlugum nerde benim ;) "Lute baligini sevenler, bu aksami sever!"


Sennep, balikla yenen ozel bir sos..

Iste meshur baligimiz! Kesilirken de servis yapilirken de nazik olunmasi gerekir cunku cok narin :)

Iste bu masa sadece 2 bayan olmak uzere gerisi beylerle doldu ve yemeklerini yedikten sonra butun gece icki icip Iskandinav hikayeleriyle gulup eglendiler. Serviste sadece ben, is sahibimiz Thomas ve esi Bjørg vardi. Thomas barda icki ikram ederken ben ve esi de mutfakta onlari dinledik butun gece. Saat 23sulari nedense biz de gulmeye baslamistik. Icki icmedigimize gore yorgun olabilir miydik acaba? :))) Gece 24 sularindaysa butun konuklar gayet efendice ve iyi geceler dileyerek evlerine dagildilar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder