22 Ocak 2014 Çarşamba

Bergenstesten nedir? İleri Norveçce dil sınavı


Norveç'e geldiğinizde normal basit dil dersi alıyorsunuz ve sınavı gecmek durumundasınız. Zaten geçemediğiniz sürece günlük işlerinizi tek başınıza yapamıyorsunuz demektir. Peki geçtiniz daha da ilerlemek istiyorsunuz, mesela eğitiminize devam etmek istiyorsunuz (yüksekokul eğitimi), iş yerinize sunmak istiyorsunuz geçer belgenizi ya da keyif bu ya bi de böyle bir belgem olsun diyorsunuz. O zaman 'Bergenstest' bu sınava girmek zorundasınız :-) Yani şu İskandinav ülkeleri hep birbirine torpilli de (İsveç ve Danimarka'dan bahsediyorum) bu ülkelerin dışından gelen herkesin bu sınava girmesi şart..

Nar mann kom til Norge de faar en vanlig norsksprakkurs og ma ferdig med eksamen fort som mulig slik at kan klare sjølv med daglig liv. Men hvis du vil videre utdanning eller bruk pa arbeid plass da ma du ta Bergenstesten. Men hvis du kom fra Sverige eller Danmark da trenger du ikke.

Sınav, senede dört defa (ocak, nisan, temmuz, ekim aylarında) ülkenin belirli merkezlerinde yapılıyor. Ben de şansımı denemek için ocak ayını tercih ettim. Bana en yakın Bergen olduğu için de burayı seçtim (yakın dediysem o da 4-5 saat, hele giderken şu Avrupa'nın en uzun tüneli -24.5 km- de bu yol üzerinde nerdeyse gün ışığı görmeden sür Allah sür).

Bergenstesten gar fire ganger per ar og bare noken i stor sentrum. Jeg ville prøve i januar og tok naermeste plass, Bergen (jeg sier men mener ikke naerme, det er 4-5 timar a kjøre og verste at mann maa kjøre mest i tunnelen).

Sınav yazılı ve sözlü olarak iki bölümden oluşuyor. Yazılı toplam 5 saatçik! Arada da yarım saat ara, sözlüsü ne kadar göriciz.. Çünkü hepsi aynı gün olmuyor. Yazılı kendi içinde 5 bölümden oluşuyor, ilki okuma-anlama, size üç farklı konuda yazı veriliyor her biri onar sorulu bunları cevaplıyorsunuz. İkincisinde 25 adet kısa dialog dinliyorsunuz ve her birinde ne ile ilgili konuşulduğunu gerekli şıklardan işaretliyorsunuz. Üçüncüsü, bir röportaj dinliyorsunuz iki defa ve konuyu 3. ağızdan anlatıyorsunuz, bazı anahtar kelimelerin de mutlaka geçmesi gerekli..

Eksamen er muntlig og skriftlig. Skriflik er bare 5 timar! Tror ikke muntlig kommer a blir samma, vi far se. Skriftlig innholder fem del. Først du leser tre tekst og svara ti spørsmal kvar sin. Andre, hører du 25 samtale og krysser du av riktige svar, tredje, hører du en intervju to ganger og skriver du en referat..

Ve ara :-) Sınav bilgileri arasında yiyecek getirin diye boşa dememişler ne kantin var açık ne de yakında bir kafeterya. Yani bir sürü de insan vardı sınavda insan oraya iki masa atar çay kahve satar ne tokgöz bu Norveçliler :-)

Og yes pause :-) Eneste dei manglet kaffi og te. Det var mange konditar men ingen kantina eller naerme kafeen. Hehehe tror derfor har de skrivet i informasjon at alle ma ha meg seg mat og drikke, ikke verst :-)

Neyse girdik gene son etaba. Bu sefer 30 cümle yaz bakalım farklı şekilde ama aynı anlamda, çevir yanmasın yani :) Ve son bölüm, iki konu veriliyor birini seçip kompozisyon yazıyorsunuz yaklaşık 350 kelimelik. Ve ben beynim döndüğü için saçmalamaya başladım ilkokul seviyesinde hiç de içime sinmeyen birşeyler karaladım, kelime sayısı tamam ama anlatım seviyesi düşük oldu sanırım. Böylece bir deneyim daha edindim geçemem diye düsünüyorum ama en azından ne olduğunu denemiş oldum.

Da det kommer siste episode. Her er 30 setninger, ma du skrive foskjel men med samma meningen. Og sist men ikke minst du far to oppgave og velger du en og skriver du tekst ca. 350 ord med din egen mening. Ja ja eg blitt trøtt og tror siste var litt tapelig. Likevel det er god erfaring og hvis jeg far ikke bestat eg er klar for neste gang.

Bergen'e her gittiğimde mutlaka birşeyler oluyor ve ben tarih kokan bu şehri bir türlü gezemiyorum. İşte çekebildiğim bazı kareler.

Hver gang nar jeg i Bergen noken skjer og eg kan ikke ga pa tur innen sentrum, ja ja likevel her er noke bilde av fantastike byen.






Arka sokaklarında birçok müstakil tarihi evler var, kendimi bir an İzmir'de hissettim :-) Kar olmadığına bakmayın hava birden soğudu burda şu an -7 derece.. Sevgiler..

Bergen har mange fin huset som historik, akkurat som min by er İzmir. Det ser ikke ut snø men det blitt veldig kalt na, - 7 grader, helsig..

3 yorum:

  1. Evler, caddeler ne kadar düzenli görünüyor... İç geçiriyorum şuan... Aca o yerleri bir gün görebilir miyim diye?
    Grdiğiniz sınav bzdek toefl tarzı bir şey sanırım. İnşallah güzel sonuçlar alırsınız...

    YanıtlaSil
  2. Evet toefl gibi gercekten, tesekkur ederim. Sanirim az da olsa Norvec'e ozellikle yaz aylarinda 3-4 gunluk turlar oluyor, kesinlikle tavsiye ederim dolu dolu programla bircok yer gorulebilir.

    YanıtlaSil
  3. Türkiyedede bu Bergens teste girilebiliyormuyuz biliyormusunuz?

    YanıtlaSil