3 Ocak 2014 Cuma

Hava durumu!

Allah'ın sevdiği kullarından biri olduğuma kanaat getirdim gene. Çok şeyde beni deniyor, yol ayrımlarına sürüklüyorsa da bazı konularda net dualarım kabul oluyor. Kabul olan duamı ise bu kış yaşıyorum!

Yani öyle romantik şeyler yazmayacağım daha gerçekçi birşey, kar yok :-) Şaka gibi dimi! Her sene -17 lere kadar olan soğuklara geçen sene mayısta yağan kar da eklenince isyan etmiştim. Mayıs ikinci haftası Türkiye'ye geldiğimde Norveç ile yaklaşık 30 derecelik fark yaşadık. Karlı havadan ülkemin sıcağına gelince 'neden' dedim, 'Neden beni hava durumuyla sınıyorsun?'.. Bu açıdan bana acımasını istedim ve sonuç, bu sene sadece bir hafta kar gördük :-) Tamam dilimi ısırıyorum hemen. Gaupne'de bir ilk yaşıyorum kaç haftalar hava artı derecede ve kar yok. Tabi ki sabahları gene karanlık ama olsun kreşe giderken yüzümüze çarpan keskin soğuk yok en azından, şükür ediyorum sana Allah'im..

Bu kapalı havada ne yapılır en güzel, kitap okumak. Dün gece yaptığım yürüyüşten sonra bu akşam biraz okumaya karar verdim. Bu kitabı bana burdaki çok okuyan arkadaşım Mariann vermişti yaklaşık iki sene önce. Önce yazarın adını görünce afalladım, Orhan Pamuk! Norveççeye çevrilmiş bir kitabı, 'Det tause huset' , 'Sessiz ev'. Cünkü norveççe çok da yaygın bir dil değil. Ama bir o kadar da gururlandım. Tabi kitabı hala bitiremedim o ayrı neyse şimdiki planım kitabı okumak ve cümle yapılarına dikkat etmek.



Yarın cumartesi ve biz Elif ile ünlü yılbaşı sonrası indirimlerdeki ürünleri süpürmeye gideceğiz! Pazar günü ise arkadaşım Anne Merethe'nin kücük kızı Leni'nin vaftiz törenine yardıma gideceğim. Gaupne'den haberler devam edecek..

2 yorum:

  1. Gece, çay ve kitap... Muhteşem üçlü... Keyfiniz bol olsun...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler, sevgiler :-)

    YanıtlaSil