4 Kasım 2013 Pazartesi

Neler Oluyor!

Son günlerde sıkıcı haberler duyuyorum etrafımda. Güvenli diye bildiğimiz alıştığımız Gaupne de çevresi de pek değil artık. Cumartesi gecesi 21 yaşında bir genç ortak organizasyonlar için kullanilan bir binaya arabasını hızla sürerek intihar etmiş ( ama neyseki şimdilik hastanede durumu da iyiye gidiyormuş).. Gerçi daha önce de bir kaç denemesi olmuş ama kulağa hoş gelmeyen bir durum. Ve en ilginci ben bu gencten 1-2 ay önce alış veriş yapmıştım. Umarim psikolojisi düzelir bir an önce.. Norvec'in en büyük yanlışı cocuk yetiştirme konusunda bana göre çocuklarının hayata erken doyması, kurulacak hayalleri olmaması ve yok kelimesinin anlamını bilmemeleri..Bu konuyu daha sonra detaylı yazarım.

Diğer olaysa dün gece tünelde yol kesen bir gaspçı! Yurtdışından gelen bir sığınmacının ekmek yediği kaba pislemesidir bu. Haberlerde duyduğum ne kadar bu tarz olay varsa hepsi bu sığınmacılar (içlerinden hatırladığım iki olayı sadece Norveçli yapmıştı ki onlarin da psikolojik sorunu olduğu ortaya çıktı). Bir insan nasıl bu kadar nankör olabilir! Sen ki ülkendeki savaş, açlık, kötü yönetim gibi sorunlardan kaçıp yepyeni güvenli bir hayata başlıyorsun, içindeki tabiatindan gelen vahşiliği de bu iyi niyet karşısında kullanıyorsun. Bu nasıl bir anlayıştır? Üstüne de üç kişiyi silahla öldürüyorsun..

İnanıyorum ki kötülük tohum gibidir. Gittiğin yerlere ekip ekmemek tamamen nefsine kalmış birşey. Nefsini ne yanda beslersen etrafına da bunu saçarsın. Ve bu saçmayı seçtiğin şey bir de silahla birleşirse kendinle beraber başkalarını da yok edersin :///...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder